مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 15:412018-05-23اقتصادي

نوسان قیمت با معاملات آتی پوشش داده می شود


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین راه اندازی قرارداد آتی زعفران در بورس کالا گفت: نوسان قیمت و ریسک های شدید با معاملات آتی پوشش داده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شاپور محمدی امروز در آیین آغاز به کار معاملات آتی زعفران در بورس کالای ایران که با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بورس کالای ایران برگزار شد، گفت: نبود اطلاعات شفاف در بازار، حضور گسترده واسطه ها به شکل غیرمنصفانه و پدیده سلف خری به معنای منفی و با قیمت غیرعادلانه سبب می شود که نیاز به حضور و عرضه این محصولات در بورس کالا ضروری تر به نظر برسد.

وی افزود: بازار آتی را در دنیا به دلیل شکست بازار های سنتی و ناکارایی این بازارها، تشکیل داده اند که بعضی نوسانات قیمتی و ریسک های شدید را هم پوشش می دهد، مضاف بر آنکه مدیریت ریسک قیمت بهبود می یابد چرا که وقتی دو بازار نقد کنار هم قرار گیرند، اگر یک بازار راه نادرست را برود، بازار دیگر آن را اصلاح می کند.

محمدی همچنین معاملات آتی را از جمله عواملی دانست که به توسعه بازار کمک می کند و افزود: تسهیل معاملات فیزیکی هم از این جمله است که برخی افراد در لحظه معامله ممکن است امکان تحویل نداشته باشند که در اکثر کشور های دنیا بورس معاملات آتی در بورس کشاورزی فعال است، به عنوان مثال؛ قرارداد آتی هل و روغن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوسان قیمت با معاملات آتی پوشش داده می شود

نوسان قیمت با معاملات آتی پوشش داده می شود