مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 13:202018-05-23پزشكي

شستن، آب پز و سرخ کردن، سمی بودن قارچ سمی را از بین نمی برد


کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه سم قارچ سمی به هیچ عنوان از بین نمی رود، گفت: شستن، پختن و سرخ کردن قارچ های سمی تأثیری در از بین بردن سم آن ندارد.

- کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأکید کرد: شستن، آب پز و سرخ کردن، سمی بودن قارچ سمی را از بین نمی برد کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه سم قارچ سمی به هیچ عنوان از بین نمی رود، گفت: شستن، پختن و سرخ کردن قارچ های سمی تأثیری در از بین بردن سم آن ندارد.

جوانمردی در گفت وگو با ایسنا، با ابراز تأسف از اینکه طی هفته های اخیر شاهد مسمومیت بسیاری از مردم به دلیل مصرف قارچ های سمی هستیم، اظهار کرد: قارچ ها یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین خوراکی هاست.

وی با اعلام اینکه بیش از 50 نوع گونه قارچی در منطقه کردستان وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن سمی است، افزود: تشخیص سمی بودن این دست از قارچ ها، تنها در لابراتوارهای آزمایشگاهی و توسط متخصصان گیاه شناسی امکان پذیر است.

کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه به دلیل قابل تشخیص نبودن قارچ های سمی برای مردم عادی، مشکلات مسمومیت حاد و حتی مرگ در برخی مناطق کشور و استان رخ داده است، گفت: طبق آخرین آمار در کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شستن، آب پز و سرخ کردن، سمی بودن قارچ سمی را از بین نمی برد

شستن، آب پز و سرخ کردن، سمی بودن قارچ سمی را از بین نمی برد