مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 12:052018-05-23پزشكي

دام سبک آلوده مهمترین عامل انتقال بیماری تب مالت به انسان


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: جمعیت دام سبک آلوده مهمترین عامل انتقال بیماری تب مالت به انسان است.

- دکتر حسن قاسمی فرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: در حال حاضر تست های سرمی انجام شده، بیشتر برای شناسایی دام های سنگین که در مراکز صنعتی پرورش می یابند، انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری تب مالت که از دام سبک به انسان منتقل می شود در مقایسه با تب مالتی که از جمعیت دام سگنن به انسان منتقل خواهد شد از شدت زیادتری برخوردار است.

قاسمی فرد در پاسخ به این سوال از آنجاییکه این بیماری بیشتر از دام سبک به انسان می شود تا دام سنگین، چرا رویه تغییر پیدا نمی کند و تست و خون گیری بیشتر در دام سبک انجام نمی شود تا دام سنگین؟ اظهار کرد: واکسیناسیون فراگیری که علبه بیماری تب مالت در جمعیت دام سبک انجام می شود در روش های آزمایشگاهی تشخیص این بیماری تداخل ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تست و کشتار به منظور تشخیص بیماری تب مالت در جمعیت دام سبک و به صورت موردی در مکان هایی انجام می شود که دانشگاه علوم پزشکی اعلام می کند و در بقیه جمعیت دامی سبک واکسیناسیون فراگیر انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام سبک آلوده مهمترین عامل انتقال بیماری تب مالت به انسان

دام سبک آلوده مهمترین عامل انتقال بیماری تب مالت به انسان