مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 10:302018-05-23فرهنگي

هنر شیشه در فضای عمومی دنیای معاصر از نگاه یک هنرمند زن


نشست تخصصی هنر شیشه در فضاهای عمومی دنیای معاصر با حضور پریناز فقیهی که دکترای شیشه از کشور پرتغال دارد و دو اثر این هنرمند در موزه شیشه این کشور نگهداری می شود، - برگزار خواهد شد.

هیاس حسینی ـ برگزار کننده این کارگاه ـ در گفت وگو با ایسنا درباره نشست تخصصی هنر شیشه در فضاهای عمومی دنیای معاصر توضیح داد: برگزاری نشست تخصصی و کارگاه عملی از سال گذشته در موزه آبگینه و سفالینه های ایران شروع شد.

این برنامه در دوره اول به صورت نشست تخصصی و نمایشگاه هنرمندان به نام آبگینه میراث ماندگار برگزار شد.

سپس در جلساتی که با مسؤولان موزه برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که شناخت هنرمندان و هنرجویان رشته هنر و صنایع دستی درباره هنر شیشه گری، تکنیک ها، تعاریف و موارد کاربرد آن کافی نیست.

او افزود: همچنین درباره اینکه باید برای پویایی و ارتباط موزه با دانشگاه ها و دانشجویان چه کاری انجام داد، صحبت هایی مطرح و در نتیجه تصمیم گرفته شد که نشست ها و کارگاه های عملی برگزار کنیم و از هنرمندان و استادان برجسته داخل و خارج از کشور دعوت کنیم تا تجربیات و دانش خود را با مخاطبین علاقمند در میان بگذارند.

خوشبختانه پریناز فقیهی که دکترای شیشه از کشور پرتغال و شهر پورتو دارد در تکتیک پت دِ ور یا همان خمیر شیشه تجربیات مفیدی در این زمینه دارد به همین دلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر شیشه در فضای عمومی دنیای معاصر از نگاه یک هنرمند زن

هنر شیشه در فضای عمومی دنیای معاصر از نگاه یک هنرمند زن