مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 10:302018-05-23بين الملل

بلومبرگ: اسد پیشنهاد روسیه درباره کاهش اختیاراتش را رد کرد


خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، دمشق طرح روسیه مبنی بر تصویب قانون اساسی جدید که در آن قدرت و نفوذ اسد محدود شود را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال دیدار ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه که 17 مه در شهر سوچی انجام شد، شبکه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، دمشق طرح روسیه مبنی بر تصویب قانون اساسی جدید که در آن قدرت و نفوذ اسد محدود شود را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت.

ویتالی ناومکین مشاور استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفت: امکان تدوین پیش نویس قانون اساسی که روسیه پیشنهاد داده، مقدور نیست.

ما تلاش نداریم آن را بر سوری ها تحمیل کنیم، در واقع هیچ یک از دولت و مخالفان این کشور تمایلی به این پیشنهاد ندارند.

اما کاخ کرملین اعلام کرد، پوتین به صورت مفصل با اسد درباره تحولات پرونده سوریه صحبت کرده و دمشق موافقت کرده که یک هیئت سوری را به کمیته قانون اساسی در سازمان ملل اعزام کند تا در تدوین ساختار قانون اساسی آتی سوریه و بررسی روند سیاسی مشارکت داشته باشد.

طبق اعلام بلومبرگ، طرح روسیه در خصوص پیش نویس قانون اساسی سوریه شامل سه شرط اصلی است؛ شرط نخست این است که برخی اختیارات نظام سوریه به صورت "غیرمتمرکز" باشد، دوم اینکه حداکثر حق رییس حمهوری برای ادام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: اسد پیشنهاد روسیه درباره کاهش اختیاراتش را رد کرد

بلومبرگ: اسد پیشنهاد روسیه درباره کاهش اختیاراتش را رد کرد