مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 09:152018-05-23اجتماعي

طلایی ترین رمان مشاوره ژنتیک


معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 10 مرکز مشاوره ژنتیک در استان فعالیت می کند.

- پروین محمد پوری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تعداد 10 مرکز مشاوره ژنتیک دراستان فعال بوده که از این تعداد یک مرکز دولتی، 4مرکز غیردولتی در ارومیه و 5 مرکز غیردولتی در بوکان، پیرانشهر، سردشت، مهاباد ومیاندوآب فعالند.

محمد پوری بااشاره به این که در طول سال 96برای 4059 نفر در استان توسط مراکز مشاوره ارائه خدمات شده تصریح کرد: علاوه براین 6384 نفر از زوجین در مرحله مشاوره ای ژنتیک پیش از ازدواج غربالگری شده اند و هم چنین 2300 نفر نیز در طرح پایلوت اختلالات ژنتیک دانش آموزان بین 15تا25 سال غربال شده اند.

وی با تاکید براین که در سایر شهرستان ها آذربایجان غربی هم به مرور زمان مراکز مشاوره ژنتیک راه اندازی خواهد شد اظهار کرد: در سال گذشته با غربال گری های انجام شده 8 مورد سقط جنین و تعداد 30 نفر از 103 نفر ارجاع داده شده به آزمایشگاه های تخصصی ژنتیک دارای معلولیت های مختلف ژنتیکی شناسایی شدند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک باشناسایی افراد ناقل، شناسایی افراد درمعرض خطر و ترغیب به مراجعه انجام مشاوره ژنتیک، فرهنگ سازی انجام مشاوره ژنتیک در سطح جامعه و مشاوره ژنتیک د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلایی ترین رمان مشاوره ژنتیک

طلایی ترین رمان مشاوره ژنتیک