مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 09:112018-05-23پزشكي

روغن پسماند با کمک یک نانوکاتالیست به سوخت غیرفسیلی تبدیل می شود


پژوهشگران دانشگاه شیراز در تحقیقات خود تلاش کردند با کاربرد نانوسلولز در جهت بهبود خواص بسته بندی های مواد غذایی تولید شده از نشاسته و ژلاتین گام بردارند، - این بسته بندی جایگزین بسیار بهتری نسبت به نمونه های پلاستیکی متداول خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امروزه یکی از پرکاربردترین مواد در صنعت بسته بندی مواد غذایی جهت جلوگیری از فساد آن ها، پلاستیک ها هستند.

این مواد ضمن داشتن فرایند تولید راحتی و داشتن مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ رطوبت و هوا هزینه ی پایینی نیز دارند.

با توجه به این که این بسته بندی های پلیمری، زیست تخریب ناپذیر بوده و مشکلات زیادی را برای محیط زیست ایجاد کرده اند، تلاش برای جایگزینی آن ها با استفاده از مواد طبیعی زیست تخریب پذیر رو به گسترش است.

محمد مهدی ظرافت- استادیار دانشکده فناوری های نوین دانشگاه شیراز- با اشاره به این مطلب که یکی از مواد جایگزین برای بسته بندی های پلاستیکی، استفاده از پلیمر های طبیعی است، عنوان کرد: پلیمر های طبیعی معمولاً خواص بسته بندی ضعیف تری نسبت به پلیمر های سنتزی دارند.

اما این محدودیت را می توان با استفاده از افزودنی های نانومقیاس، مانند نانوسلولز و نانوذرات رس برطرف کرد و میزان استحکام و عبوردهی گاز ها و رطوبت را در این نوع پلیمر ها بهبود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روغن پسماند با کمک یک نانوکاتالیست به سوخت غیرفسیلی تبدیل می شود

روغن پسماند با کمک یک نانوکاتالیست به سوخت غیرفسیلی تبدیل می شود