مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 08:152018-05-23اقتصادي

ابراز تمایل دو سرمایه گذار برای راه اندازی صنعت بانکرینگ در چابهار


مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از مذاکره و ابراز تمایل یک شرکت سوئدی و شرکت ملی پخش فراورده های نفتی برای راه اندازی صنعت بانکرینگ در چابهار خبر داد.

- بهروز آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 50درصد کل بانکرینگ جهان در منطقه خلیج فارس انجام می شود، اظهار کرد: سالانه 14هزار کشتی بزرگ از آبراهه مقابل چابهار عبور می کنند که فرصت مناسبی را برای ایران فراهم کرده تا با آماده شدن زیرساخت ها درآمد قابل توجهی از محل سوخت رسانی به این کشتی ها نصیب کشور کند .

وی افزود: در حال حاضر بندر فجیره امارات سالانه بیش از 15میلیارد دلار درآمد از محل سوخت رسانی به کشتی های عبوری کسب می کند و این در حالی است که از 24 میلیون تن سوختی که در فجیره بانکر می شود 85 درصد آن توسط ایران تأمین می شود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صنعت دریابیش از 35 درصد هزینه عملیاتی یک کشتی هزینه سوخت است که با توسعه صنایع دریایی، حمل ونقل دریا محور، افزایش کشتی های نفتکش و حمل و انتقال انرژی در آب های آزاد نیاز به بانکرینگ و مدرنیزه کردن این صنعت مبتنی بر ایجاد ترافیک دریایی روزبه روز گسترده تر شده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز تمایل دو سرمایه گذار برای راه اندازی صنعت بانکرینگ در چابهار

ابراز تمایل دو سرمایه گذار برای راه اندازی صنعت بانکرینگ در چابهار