مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 08:152018-05-23اقتصادي

قاچاق مهم ترین معضل در نساجی/تامین نیمی از نیاز نساجی کشور با 35 درصد ظرفیت داخلی


رییس انجمن نساجی استان یزد نبود استراتژی و برنامه ‎‎ ریزی مشخص در صنعت نساجی در سطح ملی و بی ‎‎ برنامگی و نبود ضابطه‏‏مندی در صدور جواز تاسیس کارخانه‏‏های نساجی را از مشکلات این بخش می‏‏داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی دستمالچیان با بیان این که استان یزد به عنوان قطب صنعت نساجی کشور دارای 2000 واحد نساجی است که با اشتغال 20 هزار نفر، 25 درصد سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است، تصریح می‏‏کند: این واحدها شامل کارگاه‏‏های خانگی و کوچک یک یا دو نفره تا واحدهای تولیدی بافندگی با بیش از 1400 نفر پرسنل است.

وی با بیان این که نساجی صنعتی بیشترین سهم اشتغالزایی با کمترین حجم سرمایه ‎ گذاری در استان را دارد، می‏‏گوید: در حالی این صنعت حدود 25 درصد از اشتغال کل استان را فراهم کرده که تنها 10 درصد از کل سرمایه گذاری صنعتی استان یزد را به خود اختصاص داده است.

وی نساجی یزد را از لحاظ کیفیت محصولات رقابت ‎‎ پذیر می ‏‏داند به طوری که هم اکنون برخی از واحدهای نساجی در زمینه تولید پارچه رومبلی در حال صادرات به کشور ترکیه هستند و این درحالی است که بسیاری از محصولات نساجی استان همچون پارچه پرده ای و رومبلی در بازار ایران توسط خرده فروشان به عنوان پارچه ترکیه ای و با قیمتی متفاوت عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق مهم ترین معضل در نساجی/تامین نیمی از نیاز نساجی کشور با 35 درصد ظرفیت داخلی

قاچاق مهم ترین معضل در نساجی/تامین نیمی از نیاز نساجی کشور با 35 درصد ظرفیت داخلی