مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 07:062018-05-23بين الملل

سید نعمت الله عبدالرحیم زاده برجام درگیر و دار جنگ تجاری اروپا و آمریکا


حالا که آمریکا و چین جنگ تعرفه ای خود را معلق کرده اند، مسئله این خواهد بود که تصمیم ترامپ در اول ماه ژوئن چه خواهد بود و چه معامله ای با اتحادیه اروپا خواهد کرد به خصوص این که بعد خروجش از برجام، - اتحادیه اروپا در ظاهر امر دفاع از برجام را پیش کشیده و از قوانین مقابله به مثل می گوید.

سسیلیا مالمستروم، کمیسر تجارت و بازرگانی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه 30 آوریل گفت که اگر آمریکا اتحادیه اروپا را به صورت دائمی و بدون قید و شرط از تعرفه های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم معاف نکند، اتحادیه اروپا در مقام تلافی بر خواهد آمد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در این زمینه فهرستی از کالاهای آمریکایی را اعلام کرد تا در یک جنگ تجاری با آمریکا مشمول تعرفه بشوند و در این فهرست، کالاهایی از آهن و فولاد تا شلوار جین و موتورسیکلت های هارلی دیویدسون دیده می شوند.

پیش از این هم افرادی مثل دونالد تاسک، رییس شورای اتحادیه اروپا، و ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا، مکرر ترامپ را تهدیده کرده بودند که در برابر او دست به سینه نمی ایستند تا صنعت اروپا با اقدام های او صدمه ببیند و عاقبت هم تهدید آنها تاثیر خود را گذاشت.

ترامپ در اول ماه مه از افزایش تعرفه گمرکی بر واردات اروپایی فولاد و آلومینیوم  به آمریکا خودداری کرد و تصمیم در این مورد را به یک ماه بعد موکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید نعمت الله عبدالرحیم زاده برجام درگیر و دار جنگ تجاری اروپا و آمریکا

سید نعمت الله عبدالرحیم زاده برجام درگیر و دار جنگ تجاری اروپا و آمریکا