مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 00:552018-05-22اقتصادي

تلاش محققان پژوهشگاه نفت برای ازدیاد برداشت از مخازن با کمک امواج ماکروویو


محققان پژوهشگاه صنعت نفت در تلاش هستند تا بتوانند با استفاده از امواج ماکروویو و ماورای صوت راهکارهایی را برای افزایش ازدیاد برداشت از مخازن نفتی ارائه دهند؛ - این محققان معتقدند این روش نسبت به روش های متداول از آلایندگی های زیست محیطی کمتری برخوردار است.

حسن نادری، رییس گروه سیالات پژوهشگاه صنعت نفت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در گروه سیالات پژوهشگاه صنعت نفت دو پروژه را دنبال می کنیم، افزود: "استفاده از امواج فراصوت و امواج ماکروویو برای افزایش برداشت از میادین نفتی" و "حذف رسوبات درون چاه با استفاده از امواج" از جمله پروژه هایی است که در این گروه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تکنولوژی امواج، کاربردهای فراوانی در زمینه حذف گوگرد از نفت خام و همچنین شکستن هیدروکربورهای سنگین به سبک به منظور ارتقای کیفیت نفت خام یافته است، اظهار کرد: علاوه بر آن از این فناوری برای از بین بردن رسوبات دیواره چاه مانند رسوبات معدنی، آسفالتینی و وکس نیز قابل استفاده است.

نادری ادامه داد: کاربرد امواج همچنین می تواند با ایجاد تغییر در خواص و تر شوندگی سنگ مخزن، سبب بهبود تولید نفت از مخازن شود.

رییس گروه سیالات پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به مزایای جایگزین کردن امواج در ازدیاد برداشت، یادآور شد: امواج فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش محققان پژوهشگاه نفت برای ازدیاد برداشت از مخازن با کمک امواج ماکروویو

تلاش محققان پژوهشگاه نفت برای ازدیاد برداشت از مخازن با کمک امواج ماکروویو