مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت 15:352018-05-22حوادث

جان باختن 98 نفر در مازندران سال گذشته بر اثر غرق شدگی


مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: 98 نفر در مازندران سال گذشته بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 96تعداد 98 نفر (81 مرد و مابقی زن ) در دریا ، رودخانه ، استخر و کانال های مازندران غرق شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 80 نفر در دریا ، 12 نفر در رودخانه ، 2 نفر در استخر کشاورزی ، 4 نفر در دریاچه مصنوعی و سد ، استخر شنا و کانال جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به این که آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت ها و رعایت آن ها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شناست، خاطرنشان کرد: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است.

وی با یادآوری این نکته که شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد، افزود: ورود به آب های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد.

عباسی بررسی دمای آب قبل از شنا را ضروری دانست و به شناگران هشدار داد؛ اگر مدت زیادی در آفتاب مانده اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد به دلیل ایجاد شوک در بدن خودداری کنید، بعلاوه به تدریج وارد آب شوید یا ابتدا گردنتان، بعد شکم و قفسه سینه را خیس کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جان باختن 98 نفر در مازندران سال گذشته بر اثر غرق شدگی

جان باختن 98 نفر در مازندران سال گذشته بر اثر غرق شدگی