مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت 15:062018-05-22پزشكي

کاهش آسیب آلودگی هوا با پیروی از رژیم مدیترانه ای


محققان دانشگاه نیویورک در تازه ترین بررسی های خود دریافتند، پیروی از رژیم مدیترانه ای می تواند آسیب آلودگی هوا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محققان دانشگاه نیویورک در تازه ترین بررسی های خود دریافتند، پیروی از رژیم مدیترانه ای می تواند آسیب آلودگی هوا را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

  این محققان در طول 17 سال، حدود 549 هزار بزرگسال را در سراسر آمریکا تحت بررسی قرار دادند و دریافتند، کسانی که بیشتر میوه، سبزی و غلات می خورند، پنج برابر کمتر از مردم عادی قربانی آلودگی هوا می شوند.

  براساس این پژوهش، بزرگسالانی که در ایالت های آلوده تر زندگی می کنند، بیش از بقیه افراد در اثر بیماری های قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند؛  اما میزان مرگ و میر در بزرگسالانی که رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال کردند، بسیار کمتر بود.

کریس لیم، یکی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک گفت: مطالعات قبلی نشان داده اند که تغییرات غذایی، به ویژه اضافه کردن آنتی اکسیدان ها، می تواند اثرات نامطلوب قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

به طور کلی، بین میوه ها و صیفی های مختلف، آن هایی که رنگشان نارنجی پررنگ و قرمز است و بین سبزی ها، آنهایی که برگ های پهن تیره دارند (م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آسیب آلودگی هوا با پیروی از رژیم مدیترانه ای

کاهش آسیب آلودگی هوا با پیروی از رژیم مدیترانه ای