مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت 12:402018-05-22پزشكي

با قارچ قاتل آشنا شوید


یک متخصص قارچ شناسی پزشکی عنوان کرد: با توجه به سیر بیماری در مسمومین با قارچ در استان، رویش بسیار قارچ سمی"آمانیتا" در کوه های زاگرس مسمومیت های کُشنده اخیر را رقم زده است.

- یک متخصص قارچ شناسی پزشکی عنوان کرد: با توجه به سیر بیماری در مسمومین با قارچ در استان، رویش بسیار قارچ سمی"آمانیتا" در کوه های زاگرس مسمومیت های کُشنده اخیر را رقم زده است.

دکتر علی میکاییلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آمار بالای مسمومیت با قارچ در بهار امسال و چرایی آن، گفت: گونه های مختلف قارچ سمی وجود دارند، اما در این میان قارچ سمی بسیار کُشنده ای به نام آمانیتا وجود دارد.

گونه های بسیار سمی این قارچ به نام آمانیتا فالوییدس، آمانیتا ورنا و آمانیتا ویروزا دارای سمی مرگبار به نام آمانیتن هستند که با جوشاندن، خشک کردن و شستن از بین نمی رود.

این سم جزو سموم مرگبار طبقه بندی می شود و میزان مرگ و میر آن طبق تمام منابع علمی بیش از 60 درصد است.

وی افزود: بر اساس مطالعاتی که به همراه تیم تحقیقاتی در سال 1385 برای اولین بار در ایران انجام دادیم، گونه هایی از این قارچ در کوه های زاگرس مشاهده شد.

میکاییلی تصریح کرد: "آمانیتا" شرایط رشد خاصی دارد و رطوبت طولانی مدت خاک و نیز دمای کمتر از 20 درجه سانتی گراد به مدت طولانی و مستمر بستر رشد مناسبی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با قارچ قاتل آشنا شوید

با قارچ قاتل آشنا شوید