مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت 11:002018-05-22اجتماعي

نبرد نابرابر تنوع زیستی خراسان جنوبی بر سر حفظ بقاء


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: خشکسالی شکارغیر مجاز رشد جمعیت، بهره برداری ناپایدار از منابع پایه و فعالیت های انسانی مخرب به ویژه در نواحی روستایی، - تنوع زیستی استان را به شدت تهدید می کند.

پرویز آرامنش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: خراسان جنوبی با وسعتی بالغ بر 15میلیون هکتار بیشتر از 9 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی فزود: اقلیم استان از نوع خشک و بیابانی است، اما با توجه به موقعیت قرارگیری مناطق پست یا مرتفع، به دو دسته خشک و گرم و خشک و ملایم تقسیم می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: شرایط توپوگرافیک و تشکیلات زمین شناسی منجر به پیدایش تنوع بیولوژیک بی نظیر و متنوعی در استان شده به طوری که در زیست گاه های استان، بیش از 1000 گونه گیاهی، بالغ بر80 گونه از رده پستانداران، 197 گونه پرنده،63 گونه از رده خزندگان و 5 گونه از رده دوزیستان شناسایی شده اند.

آرامنش تصریح کرد: از جمله گونه های شاخص استان می توان به یوزپلنگ ایرانی، پلنگ، آهو، قوچ و میش، کل و بز، جبیر، انواع گربه سانان کوچک، روباه شنی، خرگوش، روباه معمولی، گرگ، کفتار، هوبره، زاغ بور، انواع پرندگان شکاری، آگامای سر وزغی ایرانی، انواع مارهای سمی و غیرسمی، لاک پشت آسیایی و لاک پشت مهمیزدار اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبرد نابرابر تنوع زیستی خراسان جنوبی بر سر حفظ بقاء

نبرد نابرابر تنوع زیستی خراسان جنوبی بر سر حفظ بقاء