مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت 10:062018-05-22اقتصادي

افزایش 25 درصدی صادرات تا 29 اردیبهشت


رییس کل گمرک ایران از افزایش 25 درصدی صادرات غیر نفتی کشورمان تا 29 اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از گمرک، فرود عسگری با اعلام رقم 7 میلیارد دلاری صادرات تا 29 اردیبهشت 97 گفت: با توجه به تصمیمات جدید دولت و راه اندازی سامانه نیما، صادرات کالا نسبت به سال گذشته افزایش 25 درصدی و واردات کاهش یک و نیم درصدی داشته است که نشان از موفقیت سیاست های ارزی دولت دارد.

وی گفت: در این مدت واردات به رقم 6 میلیارد دلار رسیده است و در حال حاضر واردات کالا های اساسی و دیگر اقلام عمده وارداتی شامل نهاده های دامی، کنجاله سویا، ذرت و قطعات منفصله خودرو در گمرکات در حال انجام تشریفات گمرکی و ترخیص است و اختصاص ارز به کالا های وارداتی طبق مصوبه ساماندهی ارزی از سوی بانک مرکزی در حال انجام است.

رییس کل گمرک ایران تاکید کرد: در حال حاضر نظارت و کنترل تمامی کالا های ورودی به گمرکات کشور به صورت مکانیزه و سیستمی انجام می شود.

عسگری درباره میزان قاچاق از مبادی رسمی گمرکی گفت: ما مدعی هستیم با کنترل هایی که از طریق سیستم ها انجام می دهیم و با دریافت بارنامه الکترونیکی و گواهی بازرسی از مبدا و مانیفست الکترونیکی و تطبیق اطلاعات با قبض انبار الکترونیکی و دریافت اطلاعات از شرکت های حمل و نقل و سازمان های مجوز ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 25 درصدی صادرات تا 29 اردیبهشت

افزایش 25 درصدی صادرات تا 29 اردیبهشت