مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت 09:202018-05-22ورزشي

زنگ خطر برای کشتی ایران/ هجوم بی سابقه آزادکاران دوملیتی به تیمهای اروپایی


با هجوم کشتی گیران روسیه و همچنین کشورهای بلوک شرق به تیم های اروپایی، زنگ خطر برای مدعیان این رشته از جمله ایران به صدا در آمده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی اروپا با قهرمانی بلامنازع روسیه در خاک خودش به پایان رسید، اما این رقابت ها یک هشدار نیز برای کشورهای مدعی از جمله ایران بود.

قبل از فروپاشی شوروی، کشورهای مدعی در رشته کشتی محدود بودند، اما از سال 1993 کشورهای تازه استقلال یافته نیز با استفاده از کشتی گیران روس کار را برای سایر مدعیان سخت تر کردند.

اما حالا تیم های اروپایی غربی نیز رو به استفاده از کشتی گیران روس آورده اند که در مسابقات امسال قهرمانی اروپا حضور پر تعداد کشتی گیران بلوک شرق در سایر تیم ها بیش از پیش به چشم آمد.

در رقابت های قهرمانی اروپا حدود 24 کشتی گیر دو تابعیتی برای تیمهای دیگر به میدان رفتند که سهم روس ها پر رنگ تر از کشتی گیران گرجستانی و اوکراینی بود.

این تغییر تابعیت یک زنگ خطر برای کشورهای مدعی از جمله ایران است، چرا که از این پس در مسابقات جهانی یا المپیک با یک کشتی گیر روس سر و کار ندارند چرا که ممکن است برای قهرمان شدن مجبور شوی سه یا چهار حریف روس را از پیش رو برداری.

البته کشورهایی مثل ایتالیا حتی رو به استفاده از کشتی گیران کوبایی آورده اند و در مسابقات اخیر ایتالیا با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر برای کشتی ایران/ هجوم بی سابقه آزادکاران دوملیتی به تیمهای اروپایی

زنگ خطر برای کشتی ایران/ هجوم بی سابقه آزادکاران دوملیتی به تیمهای اروپایی