مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 خرداد 1397 ساعت 08:152018-05-22حوادث

مسمومان قارچ در زنجان به 94 نفر رسید


سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان اظهار کرد: 94 نفر تا پایان 31 اردیبهشت ماه، دچار مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های خودرو شده اند.

- اصغر جعفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه آمار مراجعین کل بیمارستانی مسمومیت با قارچ در استان زنجان 94 نفر بوده است، گفت: این آمار در شرایطی است که آمار بیماران تحت نظر استانی دو نفر بوده است که یکی از این بیماران در بیمارستان ولیعصر و یک نفر در بیمارستان ماه نشان بستری شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیماران تحت نظر خارج استانی 5 نفر بوده که 4 نفر در بیمارستان نمازی شیراز و یک نفر در بیمارستان لقمان تهران بستری شده اند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: سایر بیماران به صورت بستری و سرپایی تحت درمان قرار گرفته و ترخیص شده اند.

خوشبختانه تاکنون هیچ بیمار فوتی و مستعد پیوند کبد گزارش نشده است.

به گفته وی، شناسایی و تشخیص قارچ خوراکی از قارچ سمی بسیار مشکل است و تنها افراد متخصص و باتجربه، توانایی تفکیک بین این قارچ ها را دارا هستند.

جعفری تاکید کرد: از طریق ویژگی های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی توان به طور قطعی سمی و غیرسمی بودن قارچ ها را تشخیص داد و کوچک ترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب های جدی به کبد و سایر اعضای بدن شود، لذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومان قارچ در زنجان به 94 نفر رسید

مسمومان قارچ در زنجان به 94 نفر رسید