مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 13:152018-05-21اقتصادي

چرا یزد قطب نساجی ایران است؟


رییس انجمن نساجی استان یزد اظهار می کند: یزد به عنوان قطب صنعت نساجی کشور دارای دو هزار واحد نساجی است که با اشتغال 20 هزار نفر، 25 درصد سهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، مجتبی دستمالچیان در مورد این صنعت پرسابقه و دیرینه ر این استان می گوید: صنعت نساجی یکی از هنر صنعت های اصیل ایرانی است اما شاید نام دارترین شهر در زمینه صنعت نساجی در ایران، شهر یزد باشد چرا که از گذشته های دور ترمه ها و پارچه های فاخر و دستمال های زیبای این شهر از جاده ابریشم به تمام جهان فرستاده می شد.

وی با بیان این که جایگاه این بافته های زیبا در یاد و خاطره نوستالژیک ما و شاید تمام ایران غیر قابل انکار است، تصریح می کند: اگر امروز شهر یزد را به خاطر خانه های گلی و بادگیرهای زیبایش می شناسیم، قطعاً در گذشته این شهر را به خاطر پارچه های زیبا و فاخرش می شناختند؛ شهری که از شرق تا غرب همه آوازه آن را داشتند؛ از هند گرفته تا شمالی ترین شهرهای دریای کاسپین، از ترمه هایی بسیار زیبایی که برای مردم کشمیر بافته می شده تا کارخانه هایی نساجی که در شمال ایران ساخته شدند، همه وامدار هنر صنعتگران یزدی هستند.

دستمالچیان اشاره ای به صنعت شعربافی سنتی در یزد که زمانی با دستگاه های سنتی پارچه بافی و پس از منسوخ شدن آنها، این روزها با ماشین ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا یزد قطب نساجی ایران است؟

چرا یزد قطب نساجی ایران است؟