مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 12:352018-05-21بين الملل

توسعه مسیرهای تجاری جدید در دوران تحریم ها


در حالی که رییس جمهور آمریکا توافق هسته ای با ایران را لغو کرده و تحریم های اقتصادی را علیه تهران مجددا اعمال می کند، کشورهای اروپایی و آسیایی متعددی اعلام کرده اند به تحریمها اعتنایی نخواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه خبری ماریتیم، شرکتهای کشتیرانی متعدد که به بنادر آمریکا رفت و آمد دارند، به دلیل نگرانی از مجازات آمریکا، ناچار هستند خدماتشان به بنادر ایرانی را متوقف کنند با این حال به رغم تحریمها، مسیرهای حمل و نقل دیگری وجود دارند که احتمالا رونق پیدا خواهند کرد.

اگرچه تحریمهای آمریکا احتمال توقف خدمات رسانی کشتی های کانتینری و نفتکشها به بنادر ایرانی را افزایش می دهد اما روشهای دیگر حمل و نقل با کامیون باری یا کامیون کانتینری وجود دارد یا در حال توسعه است.

همچنین چین توسعه یک جاده ابریشم در سراسر آسیا را در دست اجرا دارد که شامل خطوط لوله انتقال نفت و گاز طبیعی از ایران است.

مقامات دولتی خارج از این منطقه ممکن است نتوانند حجم نفت و گاز طبیعی که از طریق خطوط لوله جاده ابریشم جریان پیدا می کند را مونیتور کنند.

مذاکرات درباره اتصال یک خط ریلی میان استانبول و آسیا چند دهه قبل آغاز شد و در حال حاضر، چین خط ریلی از تهران تا پکن را به هم متصل می کند و قطارهای باری این مسیر را طی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه مسیرهای تجاری جدید در دوران تحریم ها

توسعه مسیرهای تجاری جدید در دوران تحریم ها