مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 11:002018-05-21سياسي

زیرساخت های حقوق کودکان را متحول کنیم/ به وضع قانون دلخوش نباشیم


لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از آنچه که در فرهنگ و واقعیت های جامعه ما وجود دارد فراتر است و قانونی که فراتر از اوضاع روز باشد، - یک وکیل دادگستری گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از آنچه که در فرهنگ و واقعیت های جامعه ما وجود دارد فراتر است و قانونی که فراتر از اوضاع روز باشد، قابلیت انطباق و تمکین ندارد.

عبدالصمد خرمشاهی در گفت وگو با ایسنا در خصوص لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با طرح این سوال که چرا کشور ما اینقدر به دنبال وضع قوانین است؟ اظهار کرد: ما بیشترین قوانین را در همه حوزه ها داریم اما بدون ایجاد تحول در زیرساخت های حقوق کودکان، فقط دلمان خوش است که قانون وضع کنیم.

اگر قانون سال 81 را مقداری جرح و تعدیل کنیم، می تواند به عنوان مستند و مستمسک قضات و محاکم قرار بگیرد و قدرت اجرایی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به قانون حمایت از کودکان سال 81 گفت: قبل از سال 81 مسأله کودک آزاری شاکی خصوصی می خواست، در سال 81 قانون حمایت از حقوق کودکان وضع شد و درست است که این قانون در 9 ماده تنظیم شده بود اما حدوداً قانون مانع و جامعی بود.

این وکیل دادگستری افزود: مطابق ماده 5 قانون حمایت از کودکان سال 81 کودک آزاری نیازی به شاکی خصوصی ندارد و از جرایم عمومی محسوب شده است، اما تاکنون همچنان در رابطه با حقوق کودک معضل داریم که این ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرساخت های حقوق کودکان را متحول کنیم/ به وضع قانون دلخوش نباشیم

زیرساخت های حقوق کودکان را متحول کنیم/ به وضع قانون دلخوش نباشیم