مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 09:502018-05-21حوادث

بزه هایی که بین جوانان رواج بیشتری دارد


یک جامعه شناس مهمترین عامل بزهکاری را بی توجهی به ایجاد اشتغال در جامعه عنوان کرد و گفت: در صورت اشتغال، افراد احساس ایمنی داشته و با فعالیت کمتر به سمت بزهکاری گرایش می یابند.

- غلامرضا علیزاده در گفت وگو با ایسنا، در ارتباط با تنوع جرائم در بازه های سنی مختلف گفت: در میان جوانان ضرب و شتم و دعواها جرایم متداول تری است که این اختلافات در نهایت به تشکیل پرونده و دادگاه ها ختم می شود.

وی اضافه کرد: معمولا موبایل دزدی و زورگیری، شرخری و خرد کردن چک ها، کیف قاپی و در واقع جرائمی که به سرعت و تحرک بیشتری نیاز دارد در بین جوانان بیشتر دیده می شود؛ همچنین فروش مواد و ساقی گری نیز بیشتر در میان جوانان رواج دارد.

این جامعه شناس اضافه کرد: پاره ای از جرائم مانند جعل و دست بردن در اسناد نیز بیشتر در سنین بالاتر و سالمندان دیده می شود که علت آن به تجربه این افراد باز می گردد.

وی در ارتباط با جرائم کودکان خردسال نیز گفت: این کودکان آسیب دیدگان اجتماع هستند و از آنها برای نقل و انتقالات مواد مخدر استفاده می شود؛ زیرا کودکان پوشش مناسبی برای خارج شدن از دید پلیس هستند؛ همچنین از آن ها به دلیل اینکه دستهای کوچکی دارند در جیب بری نیز استفادههای زیادی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزه هایی که بین جوانان رواج بیشتری دارد

بزه هایی که بین جوانان رواج بیشتری دارد