مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 09:302018-05-21پزشكي

رانندگان بیشترین متقاضی تکمیل فرم اهدای عضو در خراسان شمالی


مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رانندگان و دانشجویان بیشترین متقاضیان تکمیل فرم اهدای عضو در این استان هستند.

- مهری فرشاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، به مناسبت روز اهدای عضو اهدای زندگی افزود: تاکنون چهار هزار فرم اهدای عضو به صورت حضوری توسط متقاضیان تکمیل شده و کارت مربوطه برای آن ها صادر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعلام رضایت خانواده ها برای اهدای عضو بیمار مرگ مغزی شده در این استان آسان تر شده است؟ اظهار کرد: روند نسبت به گذشته بهتر شده است اما هنوز جای کار، بسیار دارد.

فرشاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه علت مقاومت آن ها بر عدم اهدای عضو بیمار مرگ مغزی شده چه چیزی است؟ بیان کرد: یکی از علل را می توان به عدم آگاهی خانواده ها نسبت به مشکل مرگ مغزی بیان کرد بطوریکه هنوز تعداد زیادی از خانواده ها تفاوت مرگ مغزی و کما را نمی دانند.

وی توضیح داد: احتمال برگشت بیمار در کما وجود دارد این درحالیست که سلول های مغزی بیمار به هنگام مرگ مغزی کاملا تخریب شده و بیمار غیرقابل برگشت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: گاهی باید پیگیری های فراوانی برای رضایت خانواده بیمار دچار مرگ مغزی شده برای اهدای عضو انجام شود این درحالیست که از زمانیکه فرد دچار مرگ مغزی می شود یک زمان طلایی برای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانندگان بیشترین متقاضی تکمیل فرم اهدای عضو در خراسان شمالی

رانندگان بیشترین متقاضی تکمیل فرم اهدای عضو در خراسان شمالی