مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 اردیبهشت 1397 ساعت 08:002018-05-21سياسي

چرا برخی خود را از برجام و سرنوشت آن جدا می کنند؟


آیا برجام بیش از آنکه به رفع تحریم های همه جانبه و گشایش های اقتصادی در کشور بینجامد و فعالیت های صلح آمیز هسته ای را سرعت و عمق دهد، به گسترش نقش و نفوذ ایران در منطقه منجر نشد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مذاکرات هسته ای بعد از یک دهه که در دولت های سید محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد دنبال و با وجود همراهی و همکاری ایران با جامعه بین الملل به نتیجه نرسید، در دولت حسن روحانی از سرگرفته شد و در ناامیدی ناشی از سال ها بن بست در مذاکرات و تحریم های اقتصادی ، امنیتی، سیاسی و هسته ای بالاخره به نتیجه رسید و از دل این مذاکرات توافقی تحت عنوان "برنامه جامع اقدام مشترک" به دست آمد که در نهایت با تایید مقامات ارشد ایران و 1+5، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل در دی ماه 1394 اجرایی شد.

آمریکا و کشورهای اروپایی در مواضع و اظهارات خود در مذاکرات هسته ای و بعد از توافق هسته ای همواره در لابه لای سخنانشان بر این مساله تاکید داشتند که علاوه بر حل و فصل مساله هسته ای ایران و برداشته شدن تحریم ها، انتظار دارند ایران به کشوری "مسئولیت پذیر" در منطقه و نیز دیگر مسایل منطقه ای و بین المللی تبدیل شود.

منظور این کشورها از "مسئولیت پذیر" بودن به این معنا بود که ایران باید دست های خود در منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان، یمن، شمال آفریقا و غیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی خود را از برجام و سرنوشت آن جدا می کنند؟

چرا برخی خود را از برجام و سرنوشت آن جدا می کنند؟