مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ساعت 14:352018-05-20حوادث

قارچ های مشکوکی که بلای جان دوستدارانش شد


رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 71 نفر در استان بر اثر مصرف قارچ خودرو که در طبیعت بدنبال بارشهای بهاری رشد کرده اند، - دچار مسمومیت شده اند.

باقر بهرامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه سم قارچ پادزهر ندارد و تنها راه حل جلوگیری از مسمومیت و نخوردن قارچ های موجود در طبیعت است؛ پختن، آب پز یا کباب کردن قارچ های وحشی، سمی بودن آن ها را از بین نمی برد و تنها راه پیشگیری از مسمومیت با قارچ، مصرف نکردن قارچ های خودرو موجود در طبیعت است.

بهرامی با بیان اینکه قارچ گیاهی است خوراکی که بعضی از انواع آن سمی هستند و مصرف چند لقمه از آن، کلیه، کبد یا حتی مغز را از کار می اندازد بیان کرد: از روی ظاهر یا مزه قارچ نمی توان گفت که قارچ سمی است و تنها راه حل برای تشخیص مسموم نبودن قارچ ها، نمونه گیری در آزمایشگاه است.

وی افزود: بهتر است معده فردی که دارای مسمومیت با قارچ است تخلیه شود تا بدن بیشتر آسیب نبیند، در بعضی از مواقع باید فرد مسموم را مجبور به استفراغ و تخلیه معده کرد تا قارچ های سمی باقی مانده خارج شود و از ورود سم بیشتر به بدن پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه به افرادی که به مسمومیت با قارچ مشکوک هستند، توصیه می شود، بیمار را هر چه سریع تر به بیمارستان منتقل کنید اظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ های مشکوکی که بلای جان دوستدارانش شد

قارچ های مشکوکی که بلای جان دوستدارانش شد