مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ساعت 13:202018-05-20پزشكي

پرهیز از مصرف زیاد آب در سحر/ مواد پروتیینی، جایگزین مناسب زولبیا و بامیه


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تعادل وزن افراد چاق و برگشتن به حالت طبیعی آنان برشمرد و گفت: توصیه افطاری، - استفاده از غذاهای کم حجم است تا موجب فشار به معده نشود.

مهرداد ویسکرمی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به روزه داری، تقوا را مهم ترین فلسفه روزه برشمرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای خودسازی و انس با قرآن کریم است.

وی به تشریح برخی توصیه های پزشکی برای تغذیه روزه داران در افطار و سحر پرداخت و با تاکید بر پرهیز از مصرف زیاد آب در هنگام سحر، عنوان کرد: با توجه به گرمی هوا و نیاز بدن انسان، با مصرف تدریجی سبزیجات و میوه جات در زمان افطار تا سحر، آب مورد نیاز بدن در طول روز تامین می شود.

ویسکرمی بر لزوم مشاوره پزشکی افراد دارای بیماری های خاص برای انجام فریضه الهی روزه تاکید کرد و افزود: افرادی که مبتلا به بیماری های خاص هستند با مشاوره از پزشکان متخصص دارای اعتقادات دینی کسب تکلیف کنند.

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی لرستان استفاده از مواد پروتیینی به جای مصرف زولبیا و بامیه را توصیه کرد و ادامه داد: استفاده از مواد نشاسته ای ازجمله زولبیا و بامیه در طول ماه مبارک رمضان موجب افزایش وزن و چاقی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرهیز از مصرف زیاد آب در سحر/ مواد پروتیینی، جایگزین مناسب زولبیا و بامیه

پرهیز از مصرف زیاد آب در سحر/ مواد پروتیینی، جایگزین مناسب زولبیا و بامیه