مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ساعت 11:352018-05-20پزشكي

مسمومیت 4 نفر ناشی از مصرف قارچ سمی در چهارمحال و بختیاری


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از مسمومیت چهار نفر ناشی از مصرف قارچ سمی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن آذری پور با اشاره به مسمومیت حدود 750 نفر از هم وطنانمان در اثر مصرف قارچ های سمی در سال جاری، اظهار کرد: تعداد مسمومیت ناشی از مصرف قارچ سمی در چهارمحال و بختیاری در سال جاری تا کنون 4 نفر بوده و مرگ ناشی از این نوع مسمومیت گزارش نشده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت جوی، بارش های پراکنده و رطوبت زیاد زمینه رویش قارچ های سمی در عرصه های طبیعی فراهم شده و پیش بینی می شود این روند همچنان ادامه داشته باشد.

آذری پور تصریح کرد: عدم توجه افراد به مسائل بهداشتی و خطرات مصرف گونه های گیاهی ناشناخته و شباهت زیاد بین گونه های سمی و غیر سمی و غیر قابل تشخص بودن این گونه ها از یکدیگر، بجز با انجام آزمایشات تخصصی، در روزهای اخیر شاهد گزارش موارد متعدد از مسمومیت ناشی از قارچ ‎های سمی در کشور و به ویژه در استان های غربی و شمال غربی هستیم.

به گفته وی تعداد مسمومیت های گزارش شده با قارچ های سمی از کرمانشاه، لرستان، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، کردستان و اخیراً شیراز و چهارمحال و بختیاری بیش از مناطق دیگر کشور و در این میان کرمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت 4 نفر ناشی از مصرف قارچ سمی در چهارمحال و بختیاری

مسمومیت 4 نفر ناشی از مصرف قارچ سمی در چهارمحال و بختیاری