مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ساعت 11:202018-05-20پزشكي

آموزش به روز؛ اولویت و نیاز اصلی ماماها


مامایی رشته کهنی است که از آغاز تولد بشر مفهوم پیدا کرد، اما امروز به یک حرفه، تلاش و حرکتی عالمانه، همراه با دانش تبدیل شده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ارائه مراقبت های مامایی با کیفیت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن، عامل مهمی در کاهش مرگ و میر مادران است، زایمان که یک تجربه حساس و مهیج برای هر خانمی است و با هیچ فرآیند دیگری قابل مقایسه نیست، نیاز به مراقبت های خاصی دارد .

عهدیه امین زاد، کارشناس ارشد مامایی در گفت وگو با ایسنا، مامایی را یک شغل بسیار سخت و پراسترس دانست و گفت: یک ماما در مقابل جان دو انسان احساس مسئولیت دارد و تولد یک موجود زنده را تجربه می کند .

وی با اشاره به اینکه مامایی شغلی است که عشق و علاقه می خواهد، افزود: ماما یاور مادران باردار بوده و شروع کننده زندگی و همراهی کننده کسی است که تولد را تجربه می کند.

این کارشناس ارشد مامایی عنوان کرد: تفکر غلط مردم از ترس و درد شدید زایمان طبیعی باعث شده که تصمیم به زایمان از طریق سزارین بگیرند، متاسفانه مادران ما با عوارض بیهوشی عمل جراحی و خطرات بعد از آن آشنا نیستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سیاست های تشویقی برای زنان باردار و ماماها به وجود آمده که درصد زایمان سزارین کاهش یابد، تصریح کرد: ایجاد روش های جدید برای زایمان بدون درد، ایجاد تسهیلات به صورت اتاق اختصاصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش به روز؛ اولویت و نیاز اصلی ماماها

آموزش به روز؛ اولویت و نیاز اصلی ماماها