مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397 ساعت 11:202018-05-20اقتصادي

آغاز مایه کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام های سنگین خوزستان


مدیرکل دامپزشکی خوزستان از آغاز طرح فاز اول مایه کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام های سنگین در سال جاری در گاوداری ها، گاومیش داری ها و دامداری های روستایی استان خوزستان خبر داد.

- دکتر مصطفی کنارکوهی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، برنامه واکسیناسیون در جمعیت دام سنگین در این فاز با استفاده از واکسن تب برفکی به صورت کاملا رایگان و با استفاده از توان عملیاتی اکیپ های مایه کوب بخش دولتی در واحدهای دامداری صنعتی، نیمه صنعتی، گاومیش داری ها و نیز واحدهای روستایی با رعایت کامل اصول بهداشتی و بیوسکیوریتی آغاز شد.

کنارکوهی افزود: مدت زمان اجرای این عملیات 30 روز کاری بوده و اکیپ های شهرستانی مجری طرح موظف هستند با رعایت کیفیت و کمیت در موعد مقرر عملیات را به اتمام برسانند.

اکیپ های عملیاتی در صورت مشاهده کانون های مشکوک به این بیماری، موضوع را به ادارات دامپزشکی سطح استان اطلاع رسانی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دامداران خوزستان در خصوص واکسیناسیون دام های سنگین خود با ادارات دامپزشکی شهرستان ها همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم امنیت ناشی از مایه کوبی فازهای قبلی را حفظ کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: دامداران از خریداری و جابه جا کردن دام بدون رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مایه کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام های سنگین خوزستان

آغاز مایه کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام های سنگین خوزستان