مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 ساعت 15:502018-05-19سياسي

آغاز مرمت بافت تاریخی کرمان


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز مرمت بافت تاریخی شهر کرمان با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال در هفته میراث فرهنگی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامرضا فرخی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به آغاز هفته میراث فرهنگی، اظهار کرد: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای آثار تاریخی و محوطه های باستانی فراوانی است که متاسفانه برای حفظ و صیانت از این اماکن و ایجاد زیرساختهای گردشگری با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در 2 سال اخیر بیش از 210 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شده است، افزود: با راه اندازی این اقامتگاه ها به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم که خوشبختانه تاکنون در این زمینه موفق بوده ایم و کسب رتبه برتری در سطح کشور دلیلی بر این ادعا است.

فرخی به ثبت سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم اشاره و تصریح کرد: این اتفاق مهم در حوزه صنایع دستی، تحولی عظیم در تولید گلیم و صادرات آن به کشورهای دیگر رقم زد.

وی از احیاء برخی از رشته های منسوخ شده صنایع دستی در استان کرمان خبر داد و گفت: امیدواریم با احیای این رشته ها بحث اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی نیز ارتقاء یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت بافت تاریخی کرمان

آغاز مرمت بافت تاریخی کرمان