مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397 ساعت 01:502018-05-16فناوري

هوش مصنوعی، ماشین هایی با تفکر انسانی


هوش مصنوعی یعنی دستگاه ها را قادر کنیم از هوش انسانی تقلید کنند.

این فناوری امروز در زمینه های بسیاری در حال رشد است و علاوه بر حوزه هایی مانند گوشی های هوشمند، - در حوزه هایی که هیچکس تصور آن را نداشته نیز گسترش یافته و شاید همین موضوع اتحادیه جهانی مخابرات را بر آن داشت تا شعار امسال روز جهانی ارتباطات را به این موضوع اختصاص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صنعت ارتباطات حدود 150 سال پیش با تلگراف آغاز شد و پس از آن تلفن برای مدت زمان زیادی وظیفه برقراری ارتباط بین افراد را برعهده داشت و البته در این سال ها، پیام ها از حالت متنی و صوتی به تصویری تبدیل شده اند.

از طرفی عمر گوشی همراه به کمتر از 3 دهه می رسد و موبایل های امروزی با سیستم های عامل هوشمند، حتی عمری کمتر از 10 سال دارند.

اما اکنون دیگر ارتباطات به تلفن و اینترنت هم محدود نمی شود و فناوری هایی مانند نسل پنجم اینترنت و هوش مصنوعی پا به عرصه گذاشته اند که صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را دگرگون کرده اند.

روز جهانی جامعه اطلاعاتی و مخابرات، 17 می (27 اردیبهشت ماه) است که اتحادیه جهانی مخابرات همه ساله، با انتخاب یک شعار راهبردی، این روز را گرامی می دارد و تمامی کشورهای عضو این اتحادیه بر پایه این شعار، برنامه های یک ساله خود را در حوزه ICT تعیین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی، ماشین هایی با تفکر انسانی

هوش مصنوعی، ماشین هایی با تفکر انسانی