مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 ساعت 14:302018-05-16اجتماعي

3200 هنرآموز و استادکار امسال در آموزش و پرورش استخدام می شوند


مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جبران بخشی از کمبود نیروی آموزشی، از طریق آزمون استخدامی امسال، 3200 هنرآموز و استادکار در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید مصطفی آذرکیش در حاشیه سفر به شیراز، گفت: هم اکنون 7100 هنرستان در کشور فعال است که از این تعداد 4100 هنرستان کار و دانش است.

وی با اشاره به آموزش بیش از 200 رشته در هنرستان های سراسر کشور ، افزود: از این تعداد 43 رشته در شاخه فنی و حرفه ای و 160 رشته مهارتی نیز در شاخه کاردانش وجود دارد.

او اراده دولت را در راستای توسعه آموزش های مهارتی عنوان و اضافه کرد: براساس تکلیف برنامه ششم توسعه، مقرر شده تا پایان این برنامه، درصد اشتغال دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش به 50 درصد برسد و بر همین اساس در بودجه سنواتی سال 96، اعتبار 52 میلیارد و 800 میلیون تومانی برای این مهم در نظر گرفته شده که به صورت 100 درصدی نیز تامین شد .

آذرکیش با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه آموزش های مهارتی، افزود: در کنار این اقدام، یکی از روش های تامین تجهیزات برای هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش، استفاده از ظرفیت بخش های خصوصی و غیر دولتی، همانند کارخانه ها، موسسات تولید و شهرک های صنعتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3200 هنرآموز و استادکار امسال در آموزش و پرورش استخدام می شوند

3200 هنرآموز و استادکار امسال در آموزش و پرورش استخدام می شوند