مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 ساعت 13:152018-05-13سياسي

10 راهکار پیشنهادی کاندیدای ایرانی نوبل اقتصاد


محمدهاشم پسران سال هاست که در سطح اول اقتصاد آکادمیک جهان قرار داشته و حتی در سال 2013به عنوان یکی از شانس های اصلی دریافت جایزه نوبل اقتصاد مطرح شد.

- او دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه کمبریج، استادتمام بازنشسته دانشگاه کمبریج، صاحب کرسی عالی اقتصاد جان الیوت در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و عضو پژوهشی پیوسته کالج ترینیتی کمبریج است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری در ادامه نوشت: این اقتصاددان طراز اول درباره اقتصاد ایران نظرات مثبتی دارد و برخلاف بسیاری از اقتصاددان های دیگر اقتصاد ایران را یکی از اقتصادهای بزرگ و با ظرفیت جهان دانسته و به آینده آن بسیار امیدوار است.

جالب اینکه نگاه پسران بیش از وقایع و مسائل بین المللی به مدل مدیریت داخلی اقتصاد ایران دوخته شده.

او معتقد است با استفاده از سرمایه اجتماعی و ظرفیت های موجود در اقتصاد ایران، حتی با وجود تحریم های آمریکا، می توان به نقطه مطلوبی در آینده رسید.

این گفت وگو با محمدهاشم پسران، ابتدا چند روز قبل از خروج ترامپ از برجام انجام شد و طی آن این استاد سابق دانشگاه هاروارد به درستی خروج آمریکا از برجام را پیش بینی کرد.

پس از این رویداد، گفت وگو به روز شده و دوباره درباره سناریوهای پیش روی اقتصاد ایران نیز صحبت شد تا به این ترتیب بتوانیم با نظرات بین المللی ترین اقتصادد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 راهکار پیشنهادی کاندیدای ایرانی نوبل اقتصاد

10 راهکار پیشنهادی کاندیدای ایرانی نوبل اقتصاد