مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 اردیبهشت 1397 ساعت 15:112018-04-30سياسي

یک درصد افراد جامعه گرفتار ناروانی گفتار/ عواملی که سبب ماندگاری لکنت می شود


رییس انجمن گفتاردرمانی با اشاره به علل ماندگاری لکنت در برخی افراد، گفت: حدود یک درصد افراد جامعه گرفتار ناروانی گفتار هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، دکتر علی قربانی در آستانه برگزاری شانزدهمین همایش گفتار درمانی ایران در ارتباط با ناروانی گفتار اظهار داشت: بر اساس برخی از بررسی های انجام گرفته مشخص شده یک درصد افراد در جوامع مختلف هر 24 ناروانی گفتار هستند که این آمار در کودکان بیشتر بوده و به رقم 5 تا 7 درصد نیز می رسد.

وی با بیان اینکه لکنت یا ناروانی گفتار در کودکان 3 تا 5 سال می تواند طبیعی باشد، افزود: ترساندن کودک، تب و تشنج و عواملی از این دست می تواند سبب ماندگاری این مشکل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: ناروانی گفتار می تواند سبب عدم ارتباط، تمسخر و پیامد های رفتاری باشد بنابراین پیشگیری های اولیه، ثانویه و درمان این مسئله حائز اهمیت است.

قربانی اضافه کرد: برخی از کودکان قبل از دوران مدرسه گرفتار اختلالات تولید صدا بوده و یا به اصطلاح نوک زبان حرف می زنند و یا برخی کلمه ها را به درستی ادا نمی کنند و در صورتی که این مشکل در آن ها برطرف نشود در دوران مدرسه در دیکته نویسی و رونویسی دچار مشکل خواهند داشت که می توان با آموزش و گفتار درمانی به آن ها مانع افت تحصیلیشان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک درصد افراد جامعه گرفتار ناروانی گفتار/ عواملی که سبب ماندگاری لکنت می شود

یک درصد افراد جامعه گرفتار ناروانی گفتار/ عواملی که سبب ماندگاری لکنت می شود