مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 اردیبهشت 1397 ساعت 09:262018-04-27پزشكي

دانستنی های علمی/ جانورانی که نیمی از سال غذا نمی خورند ولی نمی میرند


جانورانی که به خواب زمستانی می روند برای این که به زندگی خود ادامه دهند، فعالیت های بدنشان به حداقل ممکنه می رسد و از ذخیره موجود بدنشان استفاده می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی "، گروهی از جانوران چند ماه از سال را برای تطبیق بدن خود با محیط زیست در خواب زمستانی می گذرانند، این موجودات در فصل زمستان به خواب می روند در چنین شرایطی دسترسی این جانوران به مواد غذایی مورد نیاز، عملاً غیر ممکن یا بسیار مشکل می شود.

شاید برایتان سوال باشد که چگونه این جانوران نیمی از سال را بدون آب و غذا می گذرانند و نمی میرند، جالب است که اگر این جانوران به خواب زمستانی نروند به علت عدم دسترسی به مواد غذایی مصرفی یا به سبب سرمای سخت زمستانی احتمالاً تلف می شوند.

جانورانی که به خواب زمستانی می روند برای این که به زندگی خود ادامه دهند، اولاً فعالیت های بدنشان به حداقل ممکنه می رسد ثانیاً از ذخیره موجود بدنشان استفاده می کنند.

به طور مثال ضربان قلب موش خرمایی کوهی در دوران خواب زمستانی از 140 بار در دقیقه به دو یا سه بار در دقیقه کاهش پیدا می کند، دفعات تنفس از25 بار در دقیقه یک تا دو بار و درجه حرارات بدن از 38 درجه به 10 درجه سانتیگراد می رسد، معمولاً این جانور در اواسط فرودین یا اوایل اردیبهشت در حالی که کاهش وزن پیدا کرده و بسیار ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانستنی های علمی/ جانورانی که نیمی از سال غذا نمی خورند ولی نمی میرند

دانستنی های علمی/ جانورانی که نیمی از سال غذا نمی خورند ولی نمی میرند