موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 اردیبهشت 1397 ساعت 03:262018-04-27اقتصادي

چاره اندیشی برای نظام ارزی کشور جایگزین کردن یورو با دلار مشکلات ارزی کشور را حل می کند؟


بررسی ها نشان می دهد که جایگزین کردن یورو با دلار جهت بهبود روابط بانکی و مبادلات ارزی کشور، حلّال مشکلات کنونی استفاده از دلار نخواهد بود.

- جایگزین کردن یورو با دلار مشکلات ارزی کشور را حل می کند؟ بررسی ها نشان می دهد که جایگزین کردن یورو با دلار جهت بهبود روابط بانکی و مبادلات ارزی کشور، حلّال مشکلات کنونی استفاده از دلار نخواهد بود.

در واقع همان ریسک ها و دشواری هایی که استفاده از دلار در تبادلات بین المللی برای ایران دارد، متوجه یورو نیز هست.

هیأت وزیران در جلسه اخیر خود کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی را موظف کرده است تا ارز یورو را به عنوان ارز مبنای گزارشگری و انتشار آمار، اطلاعات و داده های مالی خود مورد استفاده قرار دهند.

همچنین طبق این دستور، بانک مرکزی موظف شده است از تاریخ ابلاغ این مصوبه، نرخ برابری ریال در مقابل یورو را به صورت مستمر اعلام و مدیریت کند.

نظرات مخالف و موافق در رابطه با جایگزینی یورو به جای دلار در واکنش به این تصمیم، بعضی کارشناسان این اقدام را مناسب توصیف نموده اند و بر این عقیده اند که در شرایطی که آمریکا به عنوان صاحب دلار، به ایران اجازه استفاده از آن را نمی دهد، نباید اصرار بر استفاده از این ارز داشت و درعوض می توان از ارزهای جهان شمول دیگری از قبیل یورو استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاره اندیشی برای نظام ارزی کشور جایگزین کردن یورو با دلار مشکلات ارزی کشور را حل می کند؟

چاره اندیشی برای نظام ارزی کشور جایگزین کردن یورو با دلار مشکلات ارزی کشور را حل می کند؟