مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1397 ساعت 16:262018-04-26سياسي

مسأله آب در ایران به شدت تحت تأثیر اقتصاد سیاسی آب و انرژی است


مشاور وزیر نیرو در امور برنامه ریزی راهبردی و توسعه پایدار گفت: مسأله آب در ایران به شدت تحت تأثیر اقتصاد سیاسی آب و انرژی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از مشهد، محمد فاضلی ظهر امروز در مراسم اکران مستند تالان که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به الزامات پایدارسازی منابع آب، اظهار کرد: منابع به دلیل استفاده فراتر از توان اکولوژیک آب خوان ها به شدت در فشار قرار گرفته اند.

مشاور وزیر نیرو در امور برنامه ریزی راهبردی و توسعه پایدار ادامه داد: اگرچه با مشاهده چشمی کم بارشی، وضعیت آب سطحی و خشکسالی آشکارتر است، اما وضعیت منابع آب زیرزمینی شرایط به شدت نامناسب تری دارد.

شرایط نامناسب آب های زیرزمینی و سطحی وی ضمن اشاره به نامناسب بودن وضعیت منابع آب سطحی و زیرزمینی، بیان کرد: با این حال، ابدا نباید از تفاوت های میان وضعیت حوضه ها، دشت ها و استان های مختلف عبور کرد، نادیده گرفتن تکثر و تنوع مسائل در هر منطقه و سطح، عواقب خطرناکی برای راه حل ها دارد.

فاضلی آب را واقعیتی چندبعدی دانست که مسائل آن نیز در تعامل با سایر عرصه ها ایجاد می شود و اضافه کرد: باید در شناخت این مسأله ماهیت چندبعدی را مدنظر داشت، چراکه آب، انرژی، غذا و پسماند همبسته هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسأله آب در ایران به شدت تحت تأثیر اقتصاد سیاسی آب و انرژی است

مسأله آب در ایران به شدت تحت تأثیر اقتصاد سیاسی آب و انرژی است