مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1397 ساعت 15:562018-04-26دانش

وزارت کار باید فکری به حال اشتغال دانشجویان کند


زمانی سیاست گذاران معتقد بودند تکلیف وزارت علوم اشتغال نیست و بلکه فقط باید نیروی متخصص تربیت کنند و وزارت کار باید فکری بابت اشتغال کند که امروز می بینیم این سیاست ها جواب نداده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالعلی بصیری رییس دانشگاه دامغان با تأکید بر اینکه رشته های تحصیلی باید متناسب با نیاز بازار کار باشند، گفت: تنها تناسب میان رشته و کار اهمیت ندارد بلکه باید به دانشجویان مهارت نیز آموزش داده شود لذا زمانی سیاست گذاران این بخش معتقد بودند تکلیف وزارت علوم و سایر بخش های مرتبط این نیست که به فکر اشتغال افراد باشند بلکه فقط باید نیروی متخصص تربیت کنند و وزارت کار باید فکری بابت اشتغال کند که امروز می بینیم این سیاست ها جواب نداده است.

بصیری با تأکید بر اینکه رشته ها باید متناسب با نیاز بازار کار باشند، عنوان کرد: باید به دانشجویان مهارت نیز آموزش داده شود، زیرا یک فارغ التحصیل وقتی وارد بازار کار می شود، تولید کننده نمی تواند از او استفاده کند چرا که مهارتی ندارد.

رییس دانشگاه دامغان با اشاره به توسعه افسارگسیخته آموزش عالی در دو دهه گذشته، اظهار داشت: دلیل این توسعه بیش ازحد، وجود تقاضای زیاد بود، اما این تقاضا منجر به بازار کار نشد تا در برخی مقاطع با خیل زیادی از فارغ التحصیلان در مقطع متوسطه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت کار باید فکری به حال اشتغال دانشجویان کند

وزارت کار باید فکری به حال اشتغال دانشجویان کند