مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1397 ساعت 12:252018-04-26اقتصادي

رونق ترانزیتی ارس باعث رشد اقتصادی کشور می شود


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توانمندی های صادراتی ارس، گفت: رونق ترانزیتی منطقه آزاد ارس سبب توسعه اقتصادی کشور می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید خدابخش در دیدار با اعضای هیئت اقتصادی بازدیدکننده از منطقه آزاد ارس، با بیان این مطلب اظهار کرد: منطقه آزاد ارس اقتصادی ترین و صنعتی ترین منطقه آزاد ایران است و هیئت اقتصادی نیز از نزدیک با ظرفیت های این منطقه آشنا خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی های صادراتی ارس، تصریح کرد: توسعه ترانزیتی منطقه آزاد ارس از مسیرهای ریلی، هوایی و زمینی علاوه بر برگرداندن جلفا به جایگاه سابقرآن، به نفع اقتصادی کشور است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: مجتمع های گلخانه ای منطقه آزاد ارس همه محصولات خود را به روسیه صادر می کنند و این منطقه از نظر صادراتی جزو مناطق پیشروی کشور است.

خدابخش با اشاره به فعالیت های شرکت های مختلف در این منطقه، خاطرنشان کرد: برای نمونه کارخانه دنیللی در منطقه آزاد ارس، در این مدت کم با تولید کفش های این برند ایتالیایی باعث اشتغال 250 کارگر و شش کارشناس ارشد طراحی کفش شده است، این کارخانه می تواند الگوی اقتصادی برای کشور باشد، چون چرم مورد نیاز را از تبریز تأمین کرده و به اقتصاد استان نیز کمک شایانی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق ترانزیتی ارس باعث رشد اقتصادی کشور می شود

رونق ترانزیتی ارس باعث رشد اقتصادی کشور می شود