مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 14:002018-04-25اقتصادي

توسعه 1000 هکتاری باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار مرکز لرستان


مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد از توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب دار و کم بازده به یک هزار هکتار در این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مراد بیرانوند اظهار کرد: توسعه و احداث باغات دیم در اراضی شیب دار و کم بازده و کشت گیاهان دارویی از مهمترین برنامه ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.

وی ادامه داد: در همین زمینه با حمایت های ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، خوشبختانه تاکنون زمینه سازی و ایجاد زیرساخت حدود 400 هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار و کم بازده در بخش های بیرانوند، زاغه، پاپی و مرکزی فراهم شده و در سال زراعی 97-96 بیش از 250 هکتار از اراضی شیب دار با همکاری اداره منابع طبیعی خرم آباد به بهره برداران عرفی واگذار و عملیاتی شده اند.

بیرانوند ادامه داد: با توجه به محدودیت زمان و تخصیص به هنگام اعتبارات انواع گونه های بادام، انگور، پسته، گردو، انجیر، زرشک و گل محمدی کشت و به بهره برداران تحویل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد اضافه کرد: بیش از 30 هکتار از اراضی دیم و آبی مستثنیات بهره برداران حوزه عمل به کشت گیاهان دارویی آویشن، زعفران، نعنا فلفلی، به لیمو، مرزن جوش و مرزه گرمسیری اختصاص یافته و زیر نظر کارشناسان فنی و آموزش دیده عملیات اجرایی آنها صورت گرفته و چاله کنی و کلیه نهادهای مورد نیاز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه 1000 هکتاری باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار مرکز لرستان

توسعه 1000 هکتاری باغات و گیاهان دارویی در اراضی شیب دار مرکز لرستان