مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 13:102018-04-25اجتماعي

وضعیت خطرناک پسماندهای بی سرانجام


مدیرکل محیط زیست فارس با اشاره به وجود برخی مشکلات زیست محیطی ناشی از عدم مدیریت صحیح، گفت: ایران در بحث تولید پسماند بی سرانجام در وضعیت خطرناک قرار دارد، - این در حالی است که کشورهایی مانند چین پسماند را به خوبی مدیریت و بازیافت می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، سعید محمودی چهارشنبه پنجم اردیبهشت در برنامه "پویش شیراز، شهر سبز بدون پلاستیک" بیان کرد: تنها یک پنجم بارش جهان در ایران روی می دهد و گرمی زمین در این کشور نیز بیش از دیگر نقاط دنیا است.

وی با بیان اینکه اروپا پس از جنگ جهانی دوم دچار تخریب های زیست محیطی ناشی از ساخت وسازها شد، افزود: این مهم موجب دغدغه مند شدن آنها جهت بازیافت مجدد و سریع پسماندها شد در حالی که ما همچنان در مصرف، تولید زباله، مشکلات زیستگاه ها و حاکمیت شرایط بد طبیعی به سر می بریم.

مدیرکل محیط زیست فارس ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این پویش شاهد معرفی شیراز به عنوان کلانشهر بدون پلاستیک باشیم.

محمودی با بیان این که هر خانوار ایرانی به طور میانگین سه نایلون در روز مصرف می کند که تا پایان روز عددی بالغ بر 60 میلیون محاسبه می شود، تاکید کرد که محیط زیست بدون همراهی و کمک مردم موفق نخواهد بود و به همین دلیل این پویش مردمی باعث می شود که شیراز، شهری بدون پلاستیک و زباله در آینده ای نزدیک شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت خطرناک پسماندهای بی سرانجام

وضعیت خطرناک پسماندهای بی سرانجام