مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1397 ساعت 11:412018-04-25اقتصادي

رویترز: خودکفایی ایران در تولید آلومینیوم در سال 2019/ رشد 70 درصدی تولید


رویترز با توجه به سخنان معاون وزیر صنعت نوشت، ایران در مسیر ایجاد یک مجتمع گداخت آلومینیوم در اوایل سال آینده است که تولید آلومینیوم این کشور را 70 درصد رشد خواهد داد و ایران را با استفاده از ذخایر گاز طبیعی اش در زمینه تولید این فولاد خودکفا می سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، ایران در مسیر ایجاد یک مجتمع گداخت آلومینیوم در اوایل سال آینده است که تولید آلومینیوم این کشور را 70 درصد رشد خواهد داد و ایران را با استفاده از ذخایر گاز طبیعی اش در زمینه تولید این فولاد خودکفا می سازد.

مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در کنفرانس سی آر یو الومینیوم در لندن گفت احداث این مجتمع در جریان است و در فاز نخست سالانه 300 هزار تن آلومینیوم تولید می کند.

کرباسیان ریاست سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) را نیز بر عهده دارد و این سازمان 49 درصد مالکیت شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) را در اختیار دارد.

51 درصد دیگر سهام این شرکت به شرکت سرمایه گذاری غدیر تعلق دارد.

امیر میرچی، مدیرعامل موسسه کانادایی آئوریس که به سالکو نیز مشاوره می دهد، گفت هرچند ایران در حال حاضر، در 2 مجتمع تولید آلومینیوم خود، سالانه اندکی بیش از 400 هزار تن تولید دارد اما مصرف این فلز در ایران د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: خودکفایی ایران در تولید آلومینیوم در سال 2019/ رشد 70 درصدی تولید

رویترز: خودکفایی ایران در تولید آلومینیوم در سال 2019/ رشد 70 درصدی تولید