مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 12:102018-04-24اجتماعي

10 نکته به بهانه اعلام آموزش زبان روسی در مدارس


مگر در مدرسه بچه ها انگلیسی و عربی یاد می گیرند که روسی یاد بگیرند؟ اگر انگلیسی یاد می گرفتند که این همه استقبال از موسسات آموزش زبان را شاهد نبودیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: هر چند وزیر آموزش و پرورش درباره گفته قبلی خود - آموزش زبان روسی در مدارس ایرانی به عنوان زبان دوم برای شکستن انحصار زبان انگلیسی- توضیحاتی داده و از جمله این که منوط به عمل متقابل و آموزش زبان فارسی در مدارس روسیه است اما اصل آن خبر جای تأمل دارد و به بهانه آن می توان نکاتی را مطرح کرد.

خبر این بود: وزیر آموزش و پرورش ایران در دیدار با ویاچسلاو نیکونف، رییس کمیته آموزش و علوم دومای روسیه از تصمیم به آموزش زبان روسی در مدارس ایران سخن گفته و بر اساس الحاقیه بالا توافق کرده اند آنان پارسی بیاموزند و ما روسی.

نکات یا پرسش ها اما از این قرارند: 1- مگر در 40 سال گذشته زبان عربی در کنار انگلیسی تدریس و به باور برخی تحمیل نشده است و نمی شود؟ پس چرا می گویند انگلیسی انحصار داشته است؟ زبان عربی یکی از زبان های زنده دنیاست که قریب 300 میلیون نفر با آن تکلم می کنند و زبان رسمی 23 کشور است.

در نظر نگرفتن عربی شاید به این خاطر باشد که در مدارس ایران تنها جنبه ایدیولوژیک آن مد نظر است و آن قدر بر ضربا ضربوا توقف می کنند که بچه ها حرف زدن عربی را یاد نمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 نکته به بهانه اعلام آموزش زبان روسی در مدارس

10 نکته به بهانه اعلام آموزش زبان روسی در مدارس