مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 09:452018-04-24سياسي

آتش نشانان عملیاتی از مزایای مشاغل سخت برخوردار می شوند


نمایندگان مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان مصوب کردند که آتش نشانان عملیاتی از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان آور برخوردار می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه) ایرادات شورای نگهبان در طرح استفساریه بند الف تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی اصلاحیه مصوبه 14/ 7/ 1380 را با 158 رای موافق، 10 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

موضوع استفساریه این بود که آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش نشانی که بیمه شده تامین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود می باشند و از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان هستند و کارفریان آنها (شهرداری ها) به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون براساس اجزای 4 و 6 بند ب همین تبصره، مکلف به پرداخت چهار درصد مابه التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی می باشند.

همانند مشمولان قانون کار، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان آور مقرر در بند الف تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی اصلاحیه مصوبه 14/ 7/ 1380 و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان آور برخوردار می شوند یا خیر؟ در پاسخ این استفساری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش نشانان عملیاتی از مزایای مشاغل سخت برخوردار می شوند

آتش نشانان عملیاتی از مزایای مشاغل سخت برخوردار می شوند