مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 09:352018-04-24پزشكي

کاربرد آپتاحسگر الکتروشیمیایی برای تشخیص مولکول های EPI


عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه مازندران گفت: آپتاحسگر الکتروشیمیایی ابداعی است که برای تشخیص مولکولهای EPI مورد استفاده قرار می گیرد.

- جهانبخش رئوف در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: آپتاحسگر الکتروشیمیایی برای تشخیص اپیروبیسین، با استفاده از سنجش اتصال رقابتی، در حضور شناساگر ضد سرطان کورکومین ، در زمینه طراحی و ساخت زیست حسگر الکتروشیمیایی و کاربرد آن برای تشخیص و اندازه گیری ملکول اپیروبیسین(EPI) است.

وی افزود: ابداع حاضر، مربوط به روش و سیستم مورد استفاده برای تشخیص مولکول های EPI است، زیرا اپیروبیسین از دسته آنتی بیوتیک های آنتراسیکلینی و ضدسرطان بوده که برای درمان طیف گسترده ای از سرطان ها مانند سرطان سینه، مثانه، لوسمی حاد، سرطان رحم، تخمدان، پروستات و دستگاه گوارش مصرف می شود.

عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه مازندران تصریح کرد: با این حال، کاربرد بالینی اپیروبیسین بنا به دلایلی، مانند: خاصیت سمی قوی، نارسایی قلبی وابسته به دوز تجمعی و اختلال در فعالیت مغز استخوان، محدود است.

رئوف در ادامه یادآور شد: با توجه به اهمیت اندازه گیری این دارو، تلاش های گسترده ای جهت ابداع روشی ساده، حساس و اختصاصی برای اندازه گیری این دارو در نمونه های دارویی و بیولوژیکی در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربرد آپتاحسگر الکتروشیمیایی برای تشخیص مولکول های EPI

کاربرد آپتاحسگر الکتروشیمیایی برای تشخیص مولکول های EPI