مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 08:152018-04-24اقتصادي

واعظی: کل نظام پشتیبان سیاست های جدید ارزی هستند


کل نظام پشتیبان سیاست های جدید ارزی هستند.

- رییس دفتر رییس جمهور تأکید کرد: کل نظام پشتیبان سیاست های جدید ارزی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود واعظی در دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، در خصوص مشکلات کشور در زمینه ارز خارجی، اظهار کرد: تبلیغات خارجی و اختلافات گروه های سیاسی داخل کشور به اقتصاد ضربه می زند و بر این اساس از اواسط بهمن ماه کمیته ای برای ساماندهی بازار ارز با ریاست دکتر جهانگیری تشکیل شد و در نهایت تصمیمی گرفته شد که در جهت منافع بخش خصوصی، صادر کننده و وارد کننده است.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده، دولت به منظور تأمین ارز 4200 تومانی برای رفع مشکلات بخش های مختلف متعهد می شود، همچنین صادر کننده نیز با دلار 4200 تومانی مواد اولیه خریداری کرده و با همین دلار صادرات انجام می دهد.

وی با بیان این که باتوجه به درآمد 100 میلیارد دلاری، مشکل تهیه ی ارز در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: قبل از اجرای این طرح، بانک مرکزی تنها بر درآمد ارزی حاصل از فروش نفت نظارت داشت و از سوی دیگر قاچاق در غرب و جنوب کشور منجر به خروج ارز از کشور می شد.

واعظی با بیان این که سیستم ارزی کشور از 10 روز گذشته تغییر یافته است، گفت: در جلسه ی5 ساعت و نیم با رییس جمهور تصمیماتی در خصوص سیاست ارزی کشور گرفته شد و اکنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واعظی: کل نظام پشتیبان سیاست های جدید ارزی هستند

واعظی: کل نظام پشتیبان سیاست های جدید ارزی هستند