مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1397 ساعت 00:452018-04-23دانش

دلایل عدم توفیق کشور در توسعه نجوم حرفه ای


به باور منجمان هر چند که کشور در تولید علم وضعیت خوبی دارد و 40 درصد محققان از دانشمندان ایرانی هستند ولی در کشور به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم در حوزه نجوم حرفه ای وارد شویم.

- دکتر علی عجب شیری زاده عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و محقق اختر فیزیک در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه روز جهانی نجوم در کشور مورد توجه به قرار گرفته که بسیار به جا است، گفت: در این روز جهانی رویدادهای نجومی که در طول یک سال رخ می دهند و یا یافته های جدید این حوزه، در قالب کارگاه ها و نمایشگاه هایی عرضه می شوند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه روز به روز به علاقه مندان علم نجوم افزوده می شود، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در تحقیقات دانشگاهی نیز رشد چشمگیری داشتیم به گونه ای که خود را به سطح مطالعات دنیا رسانده ایم.

عجب شیری زاده در عین حال با بیان اینکه رجوع به این علم بشتر در قالب علاقه مندی به این حوزه است تا اینکه افراد در دانشگاه ها به تحصیل در این رشته بپردازند، اظهار کرد: فعال بودن در حوزه نجوم بر خلاف سایر حوزه های علمی نیازی نیست در دانشگاه ها تحصیل کرد.

این محقق ادامه داد: با توجه به فعالیت های انجام شده در این حوزه بسیار خرسندم که زحماتی که محققان در این حوزه کشیدند به ثمر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل عدم توفیق کشور در توسعه نجوم حرفه ای

دلایل عدم توفیق کشور در توسعه نجوم حرفه ای