مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 17:052018-04-23سياسي

‎کشف آجرهای شاخص دوره هخامنشی در برازجان


کاوش های باستان شناسی در اطراف کاخ های هخامنشی بر اساس داده ژئوفیزیک به کشف آجرها، سازه ای خشتی و بقایای استقراری در محوطه تاریخی برازجان انجامید.

- یک باستان شناس خبر داد: کاوش های باستان شناسی در اطراف کاخ های هخامنشی بر اساس داده ژئوفیزیک به کشف آجرها، سازه ای خشتی و بقایای استقراری در محوطه تاریخی برازجان انجامید.

‎"به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نصرالله ابراهیمی سرپرست هیأت باستان شناسی با بیان این که کاخ هخامنشی چرخاب در سال 1350 و در عملیات حفر کانال برای ساخت خط لوله انتقال آب از برازجان به بوشهر به صورت تصادفی در بین نخلستان های جبهه غربی شهر برازجان کشف شد، توضیح داد: کاوش های باستان شناسی محیط پیرامون کاخ های هخامنشی بر اساس داده ژئوفیزیک به کشف آجرهای شاخص دوره ی هخامنشی در کاخ "چرخاب"، بخشی از دیوار یک سازه خشتی متعلق به دوره هخامنشی در محوطه "سنگ سیاه 2" و کشف بقایای یک کف استقراری در محوطه "سنگ سیاه 3" منجر شد.

وی با بیان اینکه در آن سال هیأتی به سرپرستی دکتر علی اکبر سرفراز - باستان شناس پیشکسوت - اقدام به کاوش در محدوده این اثر کرد و موفق به کشف بقایای پایه ستون های کاخی از دوره هخامنشی شد، اظهار کرد: این فرآیند مجدداً در سال 1380به سرپرستی همان باستان شناس تکرار شد و علاوه بر برداشت نهشته های سیلابی که در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‎کشف آجرهای شاخص دوره هخامنشی در برازجان

‎کشف آجرهای شاخص دوره هخامنشی در برازجان