مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 10:512018-04-23سياسي

برشی از خاطرات علی دانش منفرد نخستین فعالیت های سپاه پاسداران بعد از تاسیس


وظایف سپاه در روزهای اولیه،حفظ و نگهداری مراکز حساس تهران مانند پادگان ها، هتل ها، کارخانجات بزرگ، دستگیری عوامل ضد انقلاب، - بازجویی و کشف عوامل توطئه و.

این قبیل بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل از"، به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهای بحرانی اوائل انقلاب، امام خمینی به درستی تشکیل یک نیروی منسجم به جهت پاسداری از ارزش های انقلاب و خنثی کردن توطئه دشمنان را ضروری دانستند و در همین راستا فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر فرمودند.

اما روایت های جالبی از تلاش های اولیه برای تاسیس پاسدارترین نهاد برآمده از انقلاب اسلامی وجود دارد که مطالعه آن خاطرات بسیار جذاب است و زوایای مختلفی از برهه تاریخی نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را روشن می کند.

علی دانش منفرد از اعضای اولیه سپاه در کتاب خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره دستور امام مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید: حضرت امام خمینی که مراحل انقلاب اسلامی را برای خود و مردم تدوین کرده بودند، پیشنهاد نمودند تا در کنار ارتش و نیروهای سه گانه اش و ژاندارمری و شهربانی، تشکیلاتی انقلابی، مردمی و مسلح از نیروهای انقلابی به وجود آید، همچنین اعلام داشتند که ارتش و نیروهای ارتشی بایستی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برشی از خاطرات علی دانش منفرد نخستین فعالیت های سپاه پاسداران بعد از تاسیس

برشی از خاطرات علی دانش منفرد نخستین فعالیت های سپاه پاسداران بعد از تاسیس