مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 اردیبهشت 1397 ساعت 09:352018-04-23پزشكي

تعیین قطعی جنسیت جنین با استفاده از روش های ژنتیکی


مدیر فنی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی مرکز درمان ناباروری شیراز گفت: تعیین قطعی جنسیت جنین، با استفاده از روش های ژنتیکی (PGD) امکانپذیر است.

- رضا پژومند در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه علاقه به تعیین جنسیت جنین تاریخچه طولانی دارد و به روش های مختلف از جمله روش های سنتی، دارویی، گیاهی و روش های شست و شوی رحم، تغییر اسیدی و بازی محیط رحم، شست و شوی اسپرم و همچنین تنظیم زمان مقاربت انجام می شود، خاطرنشان کرد: برخی از این روش ها بی تاثیر و برخی تنها در بهترین حالت 10 درصد شانس انتخاب جنسیت را افزایش می دهد .

وی ادامه داد: در این زمینه تنها روشی که می تواند به طور قطع تعیین کننده جنسیت جنین قبل از انتقال به رحم باشد، روش تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی در رحم (PGD) است که باید بدانیم که با این روش می توان وضعیت جنین را از لحاظ بیماری های ژنتیکی نیز تعیین کرد .

مدیربخش ژنتیک و سولوژی آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی فارس تصریح کرد: به عنوان مثال زوج ناقل بیماری تالاسمی (مینور) با استفاده از این روش پیشرفته ژنتیکی می توانند صاحب فرزند سالم شوند ؛ این مهم بدون انجام روش پی جی دی (PGD) به احتمال 25 درصد جنین تالاسمی ماژور خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین قطعی جنسیت جنین با استفاده از روش های ژنتیکی

تعیین قطعی جنسیت جنین با استفاده از روش های ژنتیکی